Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Genel Bilgi
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Diploma Eki
Okulumuz Hakkında Kısa Bilgi
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
KAPADOKYA MESLEK YÜKSEKOKULU - BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
TYYÇ/Prog. Yeterlilikler Matrisi
Yeterlilik Tipi
Yeterlilik Alanı
No
Tanımlar
Program Yeterlilikleri
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Bilgi
Kuramsal/Olgusal
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
0
0
0
0
5
3
5
1
0
0
0
0
0
0
5
0
2
Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
0
0
0
0
5
3
5
1
0
1
2
0
0
0
5
0
3
Bilgisayar bilimleri konularında giriş düzeyinde uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahiptir.
0
0
0
0
5
3
5
3
2
2
3
0
0
0
5
0
Beceri
Bilişsel/Uygulamalı
1
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır
0
1
0
0
3
3
3
5
5
5
5
5
5
5
2
5
2
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
0
0
0
0
3
3
3
5
5
5
5
5
5
5
2
5
3
Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
0
0
0
0
3
3
3
5
5
5
5
5
5
5
1
5
4
Bilişim problemlerinin belirlenmiş çözümü için verilen analiz ve modelleme yöntemlerini adlandırır.
0
0
0
0
3
3
3
5
5
5
5
5
5
5
3
5
5
Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
0
0
0
0
3
3
3
5
5
5
5
5
5
5
1
5
6
Teknik özellikleri tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir, kodlar ve test eder.
0
0
0
0
3
3
3
5
5
5
5
5
5
5
1
5
Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
0
0
1
0
0
5
0
0
0
0
0
0
0
0
2
0
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
0
0
1
0
0
5
0
0
0
0
0
0
0
0
3
1
3
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
0
0
2
0
0
5
0
0
0
0
0
0
0
0
1
1
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1
Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.
0
0
5
0
1
1
1
1
1
1
1
0
0
0
2
1
2
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
0
0
5
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
3
2
3
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
5
5
1
0
3
1
1
1
1
1
1
0
0
1
0
2
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
5
5
3
0
3
1
1
1
1
1
1
0
0
1
0
2
3
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
0
5
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Öğrenme Yetkinliği
1
Yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izler.
0
3
0
5
1
1
1
1
1
1
1
0
0
0
0
0
2
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.
0
1
2
5
2
1
1
1
1
1
1
0
0
0
0
0
3
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
0
1
0
5
1
1
1
1
1
1
1
1
0
0
0
1
Program Bilgileri
Öğretim Programı
Program Yeterlilikleri
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri
Başarı Değerlendirme
Program Yeterlilikleri - Alanları
TYYÇ/Prog. Yeterlilikler Matrisi
Programın Amacı
Genel Bilgi
Öğretim Programının Yapısı
Kayıt Kabul Koşulları
Önceki Öğrenmelerinin Tanınması
Kurallar
Kazanılan Derece
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Bir Üst Düzeye Geçiş