Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Genel Bilgi
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Diploma Eki
Okulumuz Hakkında Kısa Bilgi
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
BEŞERİ BİLİMLER FAKÜLTESİ - PSİKOLOJİ
TYYÇ/Prog. Yeterlilikler Matrisi
Yeterlilik Tipi
Yeterlilik Alanı
No
Tanımlar
Program Yeterlilikleri
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Bilgi
Kuramsal/
Olgusal
1
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
5
4
5
4
4
3
3
5
4
4
1
0
3
0
4
2
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir.
5
5
4
5
5
3
0
5
4
2
1
0
2
4
3
3
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
5
3
5
4
5
3
0
5
2
0
3
1
0
5
5
4
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
5
5
1
4
5
3
0
5
2
0
3
1
0
4
4
5
Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir
5
4
5
4
5
4
1
5
5
0
2
3
5
3
0
6
İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.
5
3
3
5
5
3
4
5
5
0
0
3
5
3
0
Beceri
Bilişsel/
Uygulamalı
1
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
0
5
5
5
2
3
4
5
5
0
2
0
4
3
0
2
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
0
0
3
0
0
2
5
0
0
0
0
5
4
0
0
3
Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.
0
5
4
4
0
0
5
5
5
5
0
4
5
0
0
4
Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
0
5
4
5
0
5
0
4
3
0
2
1
3
3
3
5
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
0
5
4
5
3
4
3
5
5
0
1
4
2
4
0
Alana Özgü Yetkinlik
1
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
0
2
3
4
3
2
0
4
3
3
5
0
3
4
4
2
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
0
2
4
3
5
5
0
4
0
0
5
2
0
4
5
3
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.
0
3
3
3
1
3
2
3
0
1
0
5
0
1
5
4
Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir.
4
5
4
5
3
4
0
5
5
2
0
4
3
3
4
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1
Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir.
0
2
3
0
3
5
0
4
2
0
3
3
3
0
4
2
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.
0
4
5
3
2
5
0
4
3
0
2
2
3
2
2
3
Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
0
3
3
3
2
5
2
4
3
1
2
2
4
3
4
4
Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir.
0
3
3
3
3
3
0
5
0
3
1
0
0
3
2
5
Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.
0
0
3
5
5
3
0
0
0
2
1
2
0
3
5
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
0
3
3
3
0
0
3
5
5
5
0
0
5
4
0
2
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
4
4
4
4
4
3
3
4
4
3
3
4
4
4
4
3
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.
3
5
4
5
4
3
3
4
4
3
4
4
4
4
4
4
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır.
3
2
4
4
5
4
0
0
2
0
5
0
3
0
4
5
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.
3
3
4
5
4
5
3
5
4
2
2
3
4
3
4
6
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
0
0
0
0
0
0
0
0
0
5
0
0
0
4
0
7
Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
2
0
0
0
0
0
5
3
5
0
0
0
4
0
0
Öğrenme Yetkinliği
1
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.
4
5
5
4
2
3
0
5
5
0
2
0
4
0
3
2
Neyi nasıl öğreneceğini bilir.
3
0
0
0
0
0
5
4
0
0
0
5
3
0
0
3
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder.
4
5
4
3
5
0
0
4
0
0
0
5
0
0
0
4
Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir.
0
5
3
3
0
4
0
3
0
0
0
5
4
0
0
5
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
0
3
3
5
0
0
0
3
3
0
0
5
0
0
0
6
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
3
0
0
3
3
4
3
3
0
0
0
4
5
3
5
7
Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.
0
5
4
3
0
3
4
4
0
0
0
5
4
0
4
Program Bilgileri
Öğretim Programı
Program Yeterlilikleri
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri
Program Yeterlilikleri - Alanları
TYYÇ/Prog. Yeterlilikler Matrisi
Programın Amacı
Genel Bilgi
Öğretim Programının Yapısı
Başarı Değerlendirme
Kayıt Kabul Koşulları
Önceki Öğrenmelerinin Tanınması
Kurallar
Kazanılan Derece
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Bir Üst Düzeye Geçiş